Rodzaje reklam internetowych

reklama w wyszukiwarce google

Najbardziej rozpowszechnioną formą reklamy w internecie jest strona internetowa. Jest prosta w założeniu i prowadzeniu, a przede wszystkim jest tania. Należy zadbać, aby była czytelna i atrakcyjna.

Najstarszą formą internetowej reklamy jest baner. Ma on kształt prostokąta i znajduje się w górnej części serwisu internetowego. Klikniecie na niego powoduje automatyczne przejście na stronę reklamowanego produktu. Bliską rodziną tej formy jest megabaner, billboard, superbaner – są tradycyjne, pływające, rozwijane. Istnieją również trickbanery (symulujące okno dialogowe), pop-up (nowe okno, które otwiera się przed aktualną stroną) i pop-under (okno otwiera się pod stroną internetową). Podobną do baneru reklamą jest reklama video, która pojawia się na tej samej zasadzie, lecz zamiast statycznego obrazu, oglądamy film. O tym, jak zrobić dobrą reklamę video poczytacie na tym portalu sprawnymarketing.pl.

Najpopularniejszą – po szerokiej gamie banerów – formą internetowej reklamy jest E-Mail Marketing. Działa ona na zasadzie ulotek wrzucanych do skrzynki na listy, lecz w tym przypadku mamy do czynienia z pocztą elektroniczną i różnego rodzaju formami, które są przysłane na naszą skrzynkę mailową. Najczęściej są to formy graficzne („ulotki”) wyświetlające się po otwarciu skrzynki. Może to być również tylko tekst albo adres html. Główną zaletą takiej reklamy jest jej odbiór, ponieważ jeśli coś już przyszło na skrzynkę, to zazwyczaj poświęcamy temu trochę więcej uwagi niż na reklamę, która ginie w tłumie innych reklam. Niestety do tej formy reklam należy także SPAM. Jest to forma najmniej lubiana w internecie, która polega na zapychaniu skrzynki dużą ilością reklam, bez względu na ich treść.

Inną formą reklamy w internecie jest tzw. marketing partnerski, który charakteryzuje się tym, iż reklamodawca umieszcza swą reklamę na dużej ilości stron internetowych, którym płaci tylko wtedy, gdy zostanie ona kliknięta przez odwiedzającego i zostanie on przekierowany na stronę reklamodawcy.