Internetowy sklep wędkarski – wady i zalety

wędkarstwo

Prowadzenie biznesu internetowego staje się coraz modniejsze, przede wszystkim, dlatego że pozwala łączyć pasję z możliwością zarobkowania. Osoby pasjonujące się wędkarstwem również mogą go założyć, jednak muszą zdawać sobie sprawę z tego, iż takie rozwiązanie posiada zarówno mocne, jak i słabe strony. Te najważniejsze wymieniamy poniżej.

Zalety prowadzenia internetowego sklepu wędkarskiego:

– możliwość dotarcia do ogromnej liczby klientów w całej Polsce i poza granicami naszego kraju,

– oszczędności wynikające z braku konieczności zatrudniania personelu do obsługi sklepu i wynajmowania lokalu,

– wygoda – zamówienia możesz realizować bez wychodzenia z domu,

– możliwość wypromowania marki i firmy na bardzo dużym terenie, co przekłada się na większą sprzedaż i dużo większe zarobki,

– możliwość sprzedaży towarów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu,

– elastyczny czas pracy,

– możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców.

 

Wady prowadzenia internetowego sklepu wędkarskiego:

– spora konkurencja, która narzuca konieczność proponowania niższych cen za sprzęt i akcesoria wędkarskie,

– konieczność nadzorowania biznesu przez cały czas,

– potrzeba prowadzenia mnóstwa działań promocyjnych, których celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki i wzbudzenie w klientach zaufania,

– duża ilość zwrotów i reklamacji (jest to częste przy prowadzeniu sklepów internetowych, ponieważ klient kupując dany produkt widzi jedynie jak on wygląda, a nie ma możliwości dotknięcia go na żywo i sprawdzenia jego działania),

– nieuczciwi klienci,

– dopełnianie formalności związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej,

– konieczność przygotowania pomieszczenia pod magazynowanie sprzętu,

– sezonowa sprzedaż – sezon wędkarski trwa od wiosny do jesieni, a później pojawia się tzw. martwy sezon, więc sprzedaż towarów spada, a wraz z nią obroty,

– konieczność regularnego uzupełniania braków w towarze, a więc systematycznego dokonywania zamówień, tak by zapewnić dużą różnorodność asortymentu, najlepiej sprowadzić rozmaite produkty, pochodzące od różnych producentów, ogromny wybór towarów proponuje m.in. sklep bigfishing.pl, więc kompletując swój asortyment warto zasugerować się tym, co znajduje się w jego ofercie sprzedażowej,

– sprecyzowana grupa odbiorców, których ilość jest dość ograniczona, wędkarstwo to hobby, a więc sprzętu wędkarskiego nie można zaliczyć do produktów niezbędnych, w związku z czym zapotrzebowanie na nie jest mniejsze, niż na standardowe artykuły.

wędkarstwo